time flies when you're having fun - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu time flies when you're having fun - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

time flies when you're having fun

Door: sylviaa

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

01 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hello,

De tijd vliegt voorbij! Zaterdag 20 februari zijn Diandra, ik en de jongens naar Pumba Private Game Reserve geweest. Dat ligt ongeveer een uur rijden met de auto vanaf Port Alfred. ’s Ochtends hadden we de auto’s opgehaald en zijn we er naartoe gereden. Met de tour reden we met een 4wheeldrive door het reservaat. Het eerst uur hebben we veel dieren gezien. Giraffen, olifanten, everzwijnen, Kudu (Zuid-Afrikaans), neushoorns en veel antilopen/hertjes-achtigen. De dieren waren erg dichtbij, soms ging het door mijn hoofd dat als ze nu boos zouden worden we ontzettend de lul zouden zijn, maar dat is gelukkig niet gebeurd, haha! Daarna hebben we vooral 1,5 uur nog rondgereden, maar weinig gezien. Helaas hebben we de leeuwen niet gespot. Het was wel een erg gave ervaring. Na de 2,5 uur kregen we een lunch. Hier konden we ook weer Zuid-Afrikaans eten, zoals boboti, kudu en malva pudding.
Zondag was Diandra jarig. Dus lekker ontbijtje gemaakt en boodschappen gedaan en geshopt, leuke verjaardagsbezigheid. Ik heb een hele mooi jurk gekocht:D! ’s Middags lekker op het strand gelegen en ’s avonds naar de cocktailbar Barmuda geweest. We zijn gaan eten bij een steakhouse iets buiten het dorpje zelf. Heerlijk stukje vlees! We hadden de auto’s nog, dus dat was mooi makkelijk. Daarna onze auto ingeleverd en verder gegaan bij de cocktailbar.
Doordeweeks paar uurtjes school gehad en vanaf maandag 22 februari zit ik in het dames voetbalteam. Jaja. Haha. Ik dacht ik moet wat gaan doen. Het is wel echt super warm om te doen, want het begint al om half 5, dan is de zon nog vrij sterk. Maar goed, ik ben in beweging. En het is wel leuk, want zitten veel locals bij dus dan leer ik die ook een beetje kennen. Is wel gezellige groep.

Afgelopen weekend (donderdag 25 t/m maandag 29) zijn we naar Ultra geweest. Een festival in Kaapstad met allerlei bekende dj’s (Tiesto, Afrojack en ook lokale bekende). Dit was echt superrrr leuk! De jongens en Diandra hadden mij overgehaald om mee te gaan en achteraf ben ik daar erg blij mee. Wat een top weekend. Heerlijk gedanst op lekkere nummertjes. Heerlijke sfeer hing er ook. We zijn met 3 auto’s naar Kaapstad gereden. Onderweg geslapen in George, in een hele mooi accommodatie. Het waren oude paardenstallen, omgetoverd in luxe suites. Top. Helaas niet echt nachtrust kunnen pakken door aantal storende factoren zoals muggen, apparaten die aanspringen, mannen die telefoneren en het was zelfs koud (niks meer gewend). ’s Ochtends had één van de auto’s een lekke band, lekker begin. Goed opgelost door de handyman Bas, die overal verstand van heeft haha! In Kaapstad was er een huis gehuurd via aribnb. Op de foto’s super mooi, in werkelijkheid iets minder haha. Maar prima te doen. ’s Avonds in Kaapstad wat wezen eten, maar eigenlijk was iedereen moe en waren we snel weer terug. Zaterdag was het lekker rustig op Ultra, dus hadden lekker veel ruimte. Op een gegeven moment had ik iets in mijn oog en was mijn hele oog geïrriteerd. Dit kwam niet meer goed. Prikken, janken alles. De zonnebrand en mascara maakte het geheel niet veel beter. Maar ik had gelukkig mijn zonnebril bij mij om het een beetje te verdoezelen. Verder was het top, maar op een gegeven moment had ik het wel een beetje gehad met het oog. De volgende dag was hij nog een beetje dik, maar verder is het goed afgelopen. Geen ontstekingen.
Al met al top weekend, met veel gezelligheid en heerlijkheid. De terugweg was op maandag, zijn we in een keer doorgegaan. Dat was nog een pittig eind. Rijden gaat verder wel super goed. Het aan de linker kant rijden is totaal niet meer raar of moeilijk. Alleen de 5e versnelling werkte nog niet zo lekker mee haha, maar daarvoor had ik super shotguns in de auto (was niet de enige die last van de 5e versnelling had btw). Eenmaal thuis helemaal gesloopt en eindelijk weer een nacht goed kunnen slapen.
Nu weer back to reality en maar is aan school zitten.

Lots of love xx

Syl


@Lammie: ja school is wel te volgen, het is niet zo moeilijk eigenlijk. Het is alleen wel erg moeilijk om je aan school te zetten. Motivatie is eigenlijk ver te zoeken.
@Joke: Dat klopt helemaal. Naar school is het nog geen 10 minuten lopen, wel een bergje op, maar ja, is ook niet zo erg.
@Opa: Diandra is een studiegenoot inderdaad, in Nederland doet zij de internationale stroom en ik de Nederlandse stroom.

p.s. foto's doen hier nogal moeilijk, dus heb een apart fotoalbum gemaakt. Deze is te bekijken op: http://myalbum.com/album/Corn6AE6fvFj voor foto's van Pumba en http://myalbum.com/album/80abGYqurhwn voor het weekend Ultra

  • 01 Maart 2016 - 10:08

    Sjors:

    Zo, geluķkig weer op school om uit te rusten. Leuke en interessante avonturen hoor. Is de school moeilijk? Nou, geniet er maar van.

  • 01 Maart 2016 - 14:26

    Mama:

    Heey meissie, het is gelukt om de foto's te bekijken via de link. Even kopieeren en plakken. Leuk hoor om het zo allemaal te volgen. Voetballen voor je conditie en lenigheid, helemaal goed.
    Smaakt de boboti net zoals hier of is het heel wat anders?

    dikke knuffel

  • 01 Maart 2016 - 20:08

    Angela:

    Wauw een giraffe! Die vind ik zo leuk :).

    Klinkt heel goed, dat festival. Heerlijk, lekker dansen. Heb je ook een foto van de jurk? Of staan die in het fotoalbum?

    Goede auto hoor :).

    Have fun while ghe time flies.

  • 12 Maart 2016 - 00:18

    Luuk:

    Leuk Syl, lekker er op uit geweest. Het oog weer helemaal goed. Mooie foto's ook. Geniet van alles en de groeten uit Wijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 5218

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 21 Juli 2016

South Africa

07 Maart 2013 - 28 Juni 2013

Australië

Landen bezocht: