Raodtrip to Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu Raodtrip to Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

Raodtrip to Durban

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

11 April 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Jeej zaterdag 2 april was het dan zover, we gingen op vakantie. Samen met Diandra de auto opgehaald, boodschappen gedaan en Femke opgehaald. Nog even afscheid genomen van de rest en toen kon het avontuur beginnen. We zijn naar East London gereden (ja daar waren we het weekend ervoor ook, haha). Ik was mijn oplader daar vergeten, en het lag op de route, dus konden we die mooi even ophalen. Daar in de buurt lekker nog even op het strand gelegen. Mooi strand met beboste duinen. Daarna naar het plaatsje ernaast doorgereden, Chintsa/Cintsa, naar een backpackershostel. Er was een weg van 1,5 km off road, erg leuk voor onze Hyundai zonder vering, but he survived. (Beste luxe auto trouwens, 6e versnelling, 1.6 motor en achteruitrijsensoren). Het hostel was echt een hostel, gammele bedden en beetje viezig. Wel uitzicht op zee dus ja, zeuren kan je ook niet doen. ’s Avonds heerlijke pizza gegeten in East London (ja omgedraaid met vrijdag omdat we toen afscheidsbraai hadden). Eigenlijk waren we alle drie super moe, dus lekker vroeg naar bed gegaan. Er was wel luidde muziek en veel mensen, dus ik had me al voorbereid op weinig slaap. ’s Nachts kwamen er jongens die ook bij ons in het huisje sliepen. Blijkbaar sliep ik in iemand anders zijn bed. Het bed was aangewezen door het vrouwtje van het hostel dat we die konden pakken, dus ik dacht ik blijf lekker liggen haha. Voelde me wel schuldig, maar ja kon ik niet echt iets aan doen. Volgende dag ook niets meer over gehoord. De zondag zijn we daar over het prachtige strand gaan lopen en nog even een milkshake gedronken in het dorpje. Daarna doorgereden naar Coffee Bay. Eerst een stukje snelweg en daarna een slingerweg door de rijkere townships met allemaal geiten, koeien, schapen en varkentjes op de weg. Ook nog veel mensen die gewoon niet aan de kant gaan omdat ze een auto zien, idioten. Maar goed, we made it. Dit hostel zit ook aan zee en sliepen in een rond hutje. We gingen op een berg naar de zonsondergang kijken, waar je super mooi uitzicht had over de baaien. ’s Avonds konden we gratis mee eten in het hostel, Afrikaanse kip met rijst en groenten. Daarna nog even een drankje gedaan, aantal Nederlanders ontmoet, want die zitten toch overal. Bij het douchen hadden we gezelschap van een aantal padden. Niet heel relax, want die kunnen natuurlijk overal naartoe springen. Maandag reden we naar de ‘hole in the wall’, een bijzonder fenomeen. De route er naartoe was alleen niet aangegeven, maar uiteindelijk zijn we er gekomen. Was alleen niet echt een buurt waar we ons veilig voelden, dus snel doorgegaan. Het was wel erg mooi en ben wel blij dat we het hebben gezien. Doorgereden naar het volgende dorpje, Port St. Johns. Onderweg door stadjes gereden waar het zoo ontzettend druk was en een chaos. Blijkbaar was het het einde van de vakantie ofzo. In het hostel hadden we een beetje een kleine kamer, maar op zich prima. ’s Avonds was er live muziek, lekker drankje erbij en een kampvuur, dus dat was erg gezellig. Wel een dramanacht gehad. Het was ontzettend benauwd, en waren veel muggen en maakte mezelf gek van de jeuk en warmte waardoor ik een nachtrust had van laat zeggen max3 uur. De volgende dag (dinsdag) zouden we een waterval tour doen, maar het weer was zo’n drama dat het niet door ging. Echt om te huilen, hele dag regen. Dan maar door naar de volgende stop, want we moeten wel een beetje op tijd in Durban zijn. Dus in de ochtend richting Port Shepstone gereden. In de auto wat geprobeerd te regelen met accommodatie en kwamen terecht bij een airbnb in Ramsgate. Een lange rit er naartoe met veel wegoponthoud. Wel ontzettend mooi uitzicht door de bergen heen, dus nog wel kunnen genieten. Het huis waar we terecht kwamen is van een man, die 3 dochters heeft in de eind 20. Dus hij heeft een veel te groot huis en kamers over, waar wij konden slapen. Huis heeft uitzicht over de oceaan. We treffen het wel met onze accommodaties. Elke slaapgelegenheid heeft tot nu toe aan zee gelegen. De man (Clive) was erg enthousiast dat we er waren en wilde ons graag het dorpje laten zien. Nog even wat er gedronken in de plaatselijke pub en voor de beste man gekookt. ’s Avonds nog een spelletje gespeeld met z’n 3en en vroeg naar bed gegaan. Op woensdag heeft Clive ons meegenomen naar de Oribi Gorge. Super mooi natuurlandschap, vlak naast de highway, wat we zelf nooit hadden gevonden. Erg blij dat we dat hebben gezien. Ook kon je er abseilen, raften en van een rots afspringen door middel van een swing. Dus dat laatste heb ik even gedaan haha. Je zit dan vast aan een elastiek, maar je zit wel in een tuigje. Je vliegt door het mooie landschap heen, op het laatst blijf je een beetje schommelen beneden en dan word je weer omhoog gehaald. Ontzettend gave ervaring en ontzettend eng om van die rand te gaan. Ik heb het filmpje, daar hoor je mijn noodkreet wel op hahaha! Maar had het niet willen missen, was echt super vet! ’s Avonds uit eten geweest in een visrestaurant, heerlijk gegeten en terug naar het huis. Diandra had nog niet gesprongen, dus volgende dag na veel twijfelen (o.a. door mijn noodkreet) wilde ze het toch graag doen. Eerst even wafels gegeten, wat we volgens Clive echt niet over konden slaan en daarna naar de Oribi Gorge, waar Dian nog even ging springen! Super leuk dat ze nog ging. Daarna doorgereden richting Durban. We hadden een huisje gehuurd in Ballito, iets buiten Durban (nog wel een minuutje of 40-50 rijden). Hier hadden we alles voor onszelf, maar één ding ontbrak. Een douche. Het huisje waar we 4 nachten gingen verblijven had geen douche, maar ja wel een bad. Handig met 3 dames met lang haar, haha. Nee uiteindelijk prima te doen! Eerste avond wilden we lasagne maken, dus na de inkopies gedaan te hebben, gingen we aan de slag. Helaas deed de oven het niet. (Nee dat hebben we niet eerst gecheckt natuurlijk, want als er een oven in een huisje zit, ga je er vanuit dat ie t doet haha). Dus we hebben de lasagne als pasta opgegeten. Was gelukkig ook lekker. ’s Avonds filmpje gekeken. Volgende dag naar een shopping mall geweest, dag afgesloten met een pizza (gaan hier van de beste pizza van vorige week in East London door naar de slechtste pizza, bleeh dat was geen goede keus) en nog even een drankje gedaan. Daar kwamen we meiden tegen die heel enthousiast waren over een club, Tiger Tiger, dus besloten we daar even een kijkje te nemen. Wel een leuke tent, even lekker gedanst, maar het publiek was wel erg jong. Zaterdag zijn we naar Durban gegaan voor een boatcruise. Deze viel erg tegen, gingen de zee op, langs de kust en terug. Maar goed hebben Durban vanaf het water kunnen bekijken. ’s Avonds thuis gegeten en besloten om even in Ballito te kijken bij de plaatselijke club. In het begin erg leeg, maar uiteindelijk een gezellig avond. Er was nog iemand uit Port Alfred, dus dat was super grappig dat die precies daar op dat moment was. Zondag naar een waterpark geweest in Durban, lekker gezwommen en van de glijbanen gegaan. Hier mensen van Stenden tegengekomen, haha. En nog even van de zon genoten, nu het nog kon, want maandag (vandaag) zouden Dian en ik door naar Kaapstad, waar het weerbericht niet echt super goed is. Femke ging terug naar PA dus daarvan moesten we afscheid nemen. Durban heeft een mooi vliegveld trouwens, mooier dat ik had verwacht. De vlucht naar Kaapstad is gelukkig goed verlopen. Een taxi heeft ons naar de accommodatie gebracht. We zitten hier in een hotel, midden in de stad. Erg leuk en lekker zo. Ben benieuwd wat Kaapstad ons gaat brengen.
Lots of love! Xx Syl

Foto’s vind u hier: http://myalbum.com/album/aafObYwbcDUh
En mn filmpje van de sprong haha: https://youtu.be/q-AL7LsJMzo

• 11 April 2016 - 23:55

Mama:

Was nog op, dus toch nog kunnen lezen. Gaaf hoor. Mooie foto's
    Kan filmpje niet kijken, maar komt door een punt in YouTube denk ik.
    Slaap lekker. Dikke knuffel.

• 16 April 2016 - 12:30

Papa:

Da's een lang verhaal! Ik had het al gelezen, maar had nog geen gelegenheid gehad om even iets te zeggen/typen. De Roadtrip to Durban gaat ook naar Capetown. Ik kon het filmpje prima bekijken hoor. Wat een afgrijselijke gil en wat een gat. uuhhh. Geniet nog maar even lekker van je vakantie na al dat harde werken :). x Papa.

• 17 April 2016 - 17:21

Wim Bouwman:

Wij hebben genoten van je alle belevenissen en ook je "dodensprong" bewonderd. Nou, jij liever dan wij.
    Geniet er nog maar van.Veel plezier.!!!