Second time Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu Second time Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

Second time Cape Town

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

02 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dus Kaapstad. Dat was erg leuk!! Maandag dus aangekomen en ons in onze accommodatie gesetteld. Dinsdag was het gelijk mooi weer, dus dachten tabelbergdag. Het zou een week worden met niet super mooi weer, dus de eerste de beste kansen moesten we maar aangrijpen. Was erg onduidleijk aangegeven allemaal, maar we vonden een paadje voor een wandeling van 2,5 uur en dat leek ons wel prima. Was een super mooi, leuke maar ook wel zware route. We hadden te weinig water mee, dat was erg stom. Maar we hebben het overleefd. Op de tafelberg maar heel veel gedronken haha! We zijn wel met de kabelbaan terug gegaan. Thuis uitgerust en niks meer gedaan. Woensdag hadden we zin in een relax dagje, dus gezocht naar een spa. Allemaal vrij prijzig nog, dus was nog lastig iets goeds te vinden. Uiteindelijk een duo behandeling gehad, met een rug massage, pedicure en een facial. Super lekker. Daarna nog even de sauna is geweest en verder ook rustig aan gedaan.

Donderdag hebben we de city sightseeing bus genomen. Van alles gezien in en rondom Kaapstad. Nog bij de Kirstenbosch Gardens gestopt. Dat was wel mooi, maar voor ons niet super interessant. Stonden veel mooi/oude/bekende bomen en bloemen.
In de avond hadden we bij Stardust gereserveerd, waar ik eerder al met school was geweest, dat moest ik Diandra natuurlijk ook even laten zien. Supr leuke avond gehad. Afgesloten met een drankje in de uitgaansstraat van Kaapstad en lekker naar bed. (haha ja saai. Maar de sfeer voelde niet zo goed, en met z’n 2en op stap daar leek ons niet zo’n goed plan (A), verstandige dames).
Vrijdag alweer, wat vlieg de tijd. Vrijdag was, net als de andere dagen trouwens ondanks de verwachtingen, het weer super goed weer, dus een dagje strand leek ons een goed idee. We hebben de sunset bekeken op Signal Hill, ook met een touringbus. We kwamen 18:25 aan en de zon ging 18:30 onder. Goede tijdsplanning haha. Er werd aangeraden om eten mee te nemen voor een picknick, dus wij pizza mee genomen (vrijdag he), maar die was al koud toen we boven op de berg waren en we moesten na 10 minuten ook alweer de bus in. Maar pizza was lekker haha!

Zaterdag in Kaapstad gelopen, langs allemaal leuke marktjes en kraampjes gelopen en allemaal leuke dingen gekocht. Haha. Wel een goede sfeer en leuk om zo Kaapstad te zien. ’s Avonds ons verblijf afgesloten met een diner in een restaurant genaamd Hildebrandt. Lekker Nederlands haha.
Zondag moesten we uit onze accommodatie. We hebben er wel erg van genoten, zat op een goede locatie midden in de stad. Klein keukentje erbij, wel zonder kookplaatje helaas, 2 goede bedden, televisie en mooie badkamer. Er zat ook een zwembad bij, maar daar kwamen we zateragavond pas achter haha, dat was een beetje jammer. Taxi geregeld die ons naar Avis bracht, waar we ons autootje konden ophalen. Een witte Opel Adam. Wat een leuke auto. Wij zijn er heel erg blij mee haha! Eerst naar Kaap de Goede Hoop gereden, in het puntje. Erg mooi punt, mooi baai.

Daarna doorgereden naar Stellenbosch, waar we met de jongens een huisje hadden geregeld. Wij kwamen daar pas uurtje of 5 aan ofzo, ’s avonds uit eten geweest bij redelijk luxe restaurant. Was wel echt super lekker. De volgende dag een wijntour gedaan. Stellenbosch is een bekende wijnstreek in Afrika, dus daar mag een wijntour niet aan ontbreken. Met de tour hebben we 4 wijnboeren bezocht en tastings gedaan. Per boer kregen we iets van 5 wijnen om te proeven. De laatste winefarm had een cheese and wine pairing. Zowel de kaas als de wijnen vond ik niet geweldig haha. De combinatie met de twee was op zich wel prima, maar zelf zou ik het niet halen. Terug bij het huisje, zijn Dian en ik nog naar de zonsondergang wezen kijken en hebben de jongens boodschappen gedaan voor de braai. Ik sliep al paar nachten niet zo goed, dus ben vroeg naar bed gegaan. En die dag daarna gingen onze wegen zich alweer scheiden, de jongens gingen verder naar Kaapstad en Dian en ik gaan op weg naar de Garden Route.

Volgende blog komt snel, zit nu weer in Port Alfred, dus na Stellenbosch komt nog een deel haha!
Foto’s van dit deel volgen nog

• 02 Mei 2016 - 18:03

Sjors:

Goex dat het verhaal gesplitst is. Misschien kom ik in het volgende voor, gni gni. Maar ik vefklap natuurlijk niets.

• 02 Mei 2016 - 18:34

Angela:

Oeh hoe zal het vervolg gaan :)

• 02 Mei 2016 - 22:09

Mike:

Fijn dat je nu wel goed weer had en in de buurt van de Tafelberg was. Is toch wel een must see als je die kant op gaat. Wel leuk idee om de tourist uit te hangen in Kaapstad. Krijg je toch weer andere dingen te zien. Kon je het wel een beetje volgen? Maar je hebt je wel vermaakt in Kaapstad begrijp ik. Toch wel fijn als zo'n hotel een beetje bevalt. Is toch altijd maar afwachten waar je terecht komt.

Grappig dat je dan halverwege je Trip nog even met de jongen meet. Is wel gezellig toch? Leuk dat je het zo naar je zin hebt :)

• 03 Mei 2016 - 06:48

Joke:

Wat een verhaal en wat heb je het naar het zin he.ik heb wel het gevoel dat het meer vakantie dan school is hahaha.
    Geniet maar dikke knuffel.

• 03 Mei 2016 - 10:34

Sylvia:

@Mike: ja is zeker fijn, was een zeer geslaagde trip! De tour door de stad was goed te volgen ja, was zelfs in het Nederlands haha!
    @Joke: haha dit verhaal is ook mijn vakantie (ik had een maand vrij), maar voor de rest is het inderdaad ook een soort van één grote vakantie, met af en toe een keer les. En heb het inderdaad heel erg naar mijn zin hier