Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

Addo Elephant Park

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

08 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Addo

Addo
We zijn nog steeds op de 27e van april. Ergens eind van de middag kwamen we in Addo aan en kregen we ons huisje. Eén ruimte voor slapen, koken en leven, voor 3 personen. Met 2 personen die snurken. Jap. Goed vooruitzicht haha. Maar goed, ik slaap toch slecht dus doesn’t really matter! In het parkwinkeltje even drank ingeslagen en wat voor het ontbijt voor de volgende dag. In het park restaurant hebben we wat gegeten, was erg lekker. De 28e hadden we ’s ochtend om 6 uur een game drive, met de sunrise. Deze drive begon goed, we hadden 2 leeuwen gezien, die gewoon naast onze auto liepen. Ook nog een leeuwenselfie gemaakt, haha, hoort erbij. Daarna eigenlijk niet super veel meer gezien. Ze hebben in het park ook vooral veel Kudu’s (grote herten met grote oren(vrouwtje) of gedraaide hoorns (mannetje)) en zwijntjes. Overdag zijn we zelf het park ingegaan met de auto. Hier ook niet super veel gezien. Wel nog veel zebra’s, dat zijn ook leuke beesten. Maar geen olifant!!!! Nou eigenlijk waren we best wel erg teleurgesteld. Terug bij het huisje, zagen we wel een olifant lopen, gelukkig. Dus ze waren er wel. Het park zou 700 olifanten hebben, en blijkbaar hadden ze zich allemaal voor ons verstopt. We hadden uitzicht op het park. Die avond lekker gebraaid bij het huisje en ’s avonds lekker vuurtje gestookt. De 29e was het weer om te huilen. Hoe mooi en warm het de 28e was, hoe depressief het de 29e was. Zo jammer, want de 28e hebben we er eigenlijk niet echt van kunnen genieten. Maar wel nog wat gezien. Een paar eenzame olifanten en een hele kudde buffels. De 30e zijn we naar de andere kant van het park geweest en daar bleken dus alle olifanten te zijn haha. Toen zagen we hele kuddes. Toch fijn. Leuke foto’s gemaakt. We hebben ook een luipaard gezien. Dachten we. De ranger die die avond mee was met de sunset drive vond het al raar dat we hem gezien hadden. Het bleken 2 cheeta’s te zijn, maar dat is ook bijzonder, want daar zijn er maar 3 van in het park. De zonsondergang was erg mooi. Maar in de auto en daarbuiten koelde het erg snel af, dus we waren wel een beetje aan het blauwbekken. We sliepen de laatste avond in een B&B iets buiten het park. Ergens een lekker pizzaatje gegeten en toen lekker geslapen. Alleen de douche werd niet warm. Dat was een beetje jammer. Later bleek dat het gas op was en dat hij ook niet wilde ontsteken.

Back in PA
En toen de 1e van mei terug naar mijn dorpje, Port Alfred (PA). Kon ik het eindelijk aan mijn ouders laten zien. Dit was wel erg leuk. Nog even gegeten bij het restaurantje tegenover de accommodatie en door PA gereden om ze een beeld te geven. Daarna moesten we alweer afscheid nemen, want ze moesten weer terug naar Port Elizabeth. Dat afscheid was wel een beetje raar. Maar het was ontzettend fijn dat ze er waren!!!
En maandag kwam de verassing voor Diandra, haar vader en haar broertje kwamen op bezoek. Haar vader had al een tijd geleden contact met mij gezocht, wanneer we weer thuis zouden zijn en hoe het allemaal zou lopen met de vakantie. Super leuk, maar groot geheim. Gaaf dat ze er waren. Dinsdag met z’n vieren naar een park hier in de buurt geweest, onder andere om een giraf te spotten, maar dat is helaas niet gelukt. ’s Avonds lekker uit eten geweest, was erg gezellig. Daarna afscheid genomen, wat ook voor Diandra heel raar voelde.

Super leuk: Mijn oude huisgenoot in Leeuwarden, Rosa, die woont nu ook weer bij mij in huis. Dus dat is wel super gezellig (Ik ga ook met Rosa reizen nog in juli). Ook een vriendin van haar Jennifer is super leuk, dus dat komt wel goed aankomende module.

En woensdag begon het schoolleven weer, ik ben benieuwd wat dit moduul mij gaat brengen. Ik zit wel in een leuke groep. Dit weekend zijn Diandra en ik nog even hier in PA gebleven, eigenlijk was bijna iedereen was in PA. Het weer zit ons dit weekend niet echt mee, het stormt een beetje. Kei harde wind, maar gelukkig niet super koud. Maar ja lekker is anders. En dat terwijl iedereen in NL volgens mij al aan het bbqen is en op het terras zit. Haha maar goed, verschil moet er wezen:P. Weekendje thuis voor de buis is ook niet heel erg.

Lieve groetjes
Syl

Foto’s van addo: volgen later

• 09 Mei 2016 - 00:01

Luuk:

Tof Syl,
    Wat een mooie belevenissen allemaal. Wij zijn ff op vakantie geweest en jij schrijft 3 blogs vol avontuur. Helemaal leuk.

Gr. van iedereen hier en geniet nog maar.

• 09 Mei 2016 - 19:31

Sjors:

Mooi verslag van ons uitje, ik vermoedde al dat ik er in zou voorkomen. We vonden het fijn je weer even te zien en ja de meeste oude mensen snurken nu eenmaal. X van papa en mama. Fijn dat het geheim, geheim is gebleven.

• 09 Mei 2016 - 23:23

Broertje:

Wij mogen toch ook wel een beetje mooi weer hebben na al die zonovergoten weken bij jou ;) wordt volgende week alweer minder hoor, dus wees maar niet bang. Als papa en mama weer terug zijn is het weer koud hihi

Wel superleuk inderdaad dat je een geheim voor Diandra had. Is wel een superverassing.

Succes op.school dan maar weer. Hopelijk steek je er weer veel van op :D