Flight and first days - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu Flight and first days - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

Flight and first days

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

08 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Heel raar om zo afscheid te nemen van mijn familie. Ik besef het wel, maar ergens ook niet echt. Een half jaar is wel echt lang. Maar besef komt nog wel. Ik zwaai, zij zwaaien en ik loop weg. Nog even heen en weer gekletst omdat ik mijn medestudenten niet kon vinden, haha. Voor de rest ging het allemaal erg soepel. Vliegreis was lang, maar was zeker goed te doen. ’s Middags kreeg ik hutspot met gehaktballen. Gisteren avond nog hutspot van moeders gehad. Die is toch een stuk lekkerder. ’s Avonds kregen we tot mijn grote blijdschap (ik moest even flink smilen:D), want ik kreeg een stuk pizza. Op vrijdag avond. Nou beter kan niet haha! Niet geslapen, maar dat wist ik eigenlijk van te voren al wel. Op Johannesburg ‘welkomsstempel’ gekregen en de koffers gepakt. De rest zag het niet zo zitten om op het vliegveld te slapen, dus bij het hotel gevraagd of er nog een kamer was voor 5(hotel die aan het vliegveld vast zit). Die kamers waren er, en dat beviel me prima. Dat vliegveld had ons niet veel te bieden, qua banken of iets waar we op zouden kunnen slapen. En nu hadden we ook even de mogelijkheid om te douchen, dus lekker lekker. Wekker om 06:00 en weer verder. Met British Airways. Kregen als ontbijt nog een warme kip pannenkoek achtig iets. Bijzonders voor het ontbijt, maar het was lekker.
Op Port Elizabeth aangekomen, was de koffer van Jan vermist, heel vervelend. Inmiddels is die terug, op zondag werd die gebracht. Er stond een vrouwtje van Stenden en konden vrijwel gelijk met de bus mee. Dit was een 2 uur durende rit, in een busje. Vrij warm en nog minder ruimte dan in het vliegtuig, maar daarmee uiteindelijk aangekomen in Port Alfred. De zon schijnt lekker, de lucht is blauw. En de wind was vrij heftig(dat zeiden de mensen van de campus ook). Maar niet koud. Er was wat gedoe met de huizen, maar we hebben een huisje (we = Diandra, Anne en ik). Zondag kwam er nog een meisje bij, Iris, en dat is het. We hebben het erg goed getroffen. Met z’n vieren alles delen, andere moeten namelijk met 16 man de keuken delen. Het huisje zit op een soort van klein mini huisjes parkje, vrijwel aan zee. Naar school is het iets van 10 minuten lopen een heuvel op. Maar dat is niet zo erg. Wordt ik nog een beetje fit hier:D. Er zit een uitgaansgelegenheid voor de deur, dus erg fijn wanneer we uit zijn geweest dat we nog geen minuut moeten lopen.
Het is hier erg lekker weer. Gemiddeld zo’n 25 graden en er is wel een lekkere wind nu. Op het strand was het wel fris en de zee was erg koud. Misschien als de wind wat gaat liggen dat het dan lekkerder is. Mensen op de campus zijn allemaal erg aardig en willen je graag helpen. Iedereen die je tegenkomt en hier al zit zegt ook, zo lekker dat je een half jaar blijft, wij willen echt niet meer weg.
Vandaag (8 feb) is de eerste schooldag. In totaal zijn we met 130 grand tour studenten, de meeste grand tour studenten tot nu toe. Deze week is de introductieweek met informerende dingen en we gaan een township bezoeken. Ik ben benieuwd.

Tot de volgende! xx

  • 08 Februari 2016 - 20:48

    Ellen:

    test

  • 08 Februari 2016 - 20:57

    Mama:

    Hoi meissie, eindelijk lijkt het nu te lukken met de berichtjes.
    Je hebt het getroffen zo te horen en te zien. Geniet er maar van. Dikke knuffel, mama

  • 09 Februari 2016 - 06:35

    Papa:

    Fijn dat je bent aangekomen en een goede reis achter de rug hebt. Gelukkig is de koffer ook weer boven Jan. Alleen jammer van dat weer. Terwijl we hier genieten van wind en regen moet jin het doen met 25 gr en zon. Naar, ik heb medelijde

  • 09 Februari 2016 - 06:36

    Papa:

    N. Geniet ef van x.

  • 09 Februari 2016 - 12:35

    Wim Bouwman:

    Lieve Syl,
    Wat een geweldig leuke opsomming van je heenreis naar Africa. Fijn ook dat je het zo goed hebt getroffen met je huisje en de medestudenten. We wensen je een heel prettige studietijd en verblijf toe en we blijven je volgen.Liefs, Opa en Oma xxx

  • 09 Februari 2016 - 14:55

    Lucie:

    Hoi Sylvia,
    Mooi om te lezen dat je reis goed is verlopen. ook heerlijk dat je met zn vieren een huisje hebt en het niet zo'n volle bak is. Hopelijk heb je goed blijvend contact met de meiden/groep.
    Ben al benieuwd naar je volgend verslag en de eerste foto's natuurlijk. Succes deze eerste week, kus Lucie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 5241

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 21 Juli 2016

South Africa

07 Maart 2013 - 28 Juni 2013

Australië

Landen bezocht: