De eerste week - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Sylviaa

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

14 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molo, ninjani? (helllo, how are you?).

In het huis is Iris is vervangen door Maud (Iris is nooit bij ons in huis geweest haha, ik had de tekst niet aangepast). In de eerste week op school was het erg wennen. Je moet gelijk aan de slag en eigenlijk zit je nog met een vakantie gevoel. Ik zat ook in een groepje waar ik me niet echt in thuis voelde, dat werkte niet echt mee met het gevoel. Uiteindelijk kunnen switchen van groep. Dus hopelijk gaat het nu de goede kant op. Ik heb elke week van dinsdag tot en met donderdag les, dit is gedaan zodat mensen ook goed de omgeving kunnen verkennen en ervaringen op kunnen doen. Helaas heeft iedereen in het huis een ander rooster, dus dat kan onhandig zijn. We zien wel hoe het loopt :)!

Maandag zouden we een Port Alfred tour hebben. Voor de tour hadden we anderhalf uur vrij, dus Diandra, Anne, de jongens en ik zouden vast het dorp in. We hadden afgesproken dat we daar opgehaald zouden worden. De bus reed voorbij, wij zwaaiden, de mensen zwaaiden, maar reden gewoon verder. Helaas geen tour voor ons. Toen maar handdoeken gekocht.
Dinsdag en woensdag waren en een aantal hoorcolleges over de geschiedenis en cultuur en de community care. Dinsdag avond was er een markt georganiseerd, met allemaal standjesmarket voor promotie voor activiteiten in de buurt. Daarnaast was er een foodmarket, waar we Afrikaans eten. Eigenlijk was de delicatesse een kippenhoofd, maar dat ging mij wat ver. Dus ik ging voor de kippenpoot, met nageltjes enz. Wel leuk gespeeld met de kippenpoot, maar verder niet echt op gegeten (het vel moest je er vanaf eten ofzo, maar was niet veel aan).

Op donderdag gingen we met een busje door de townships. Dit was wel indrukwekkend, met al die ‘huisjes’. We gingen langs gebouwen waar je vrijwilligerswerk kon gaan doen. Ik denk niet dat ik dat ga doen. Alles is eigenlijk met kinderen. Misschien dat ik een paar keer mee ga lopen, ik weet het nog niet. Donderdagnacht was het erg onrustig. Er was ingebroken bij andere huizen van studenten. Bij sommige huizen waren dingen gestolen en sommige niet. Er zijn een aantal mensen gepakt en alle spullen zijn terug. Dus dat is wel fijn. Natuurlijk iedereen erg geschrokken en enge gedachtes. Stenden heeft wel gelijk actie ondernomen, gelukkig. We kregen een soort van alarm system op de deuren. Als deze opengaan als je slaapt, dan gaat het alarm af. Alleen zitten deze alarmen nog niet op de ramen, dus voel me nog niet 100% veilig :p. Nachten erna ook niet superveel geslapen. Er loopt nu wel beveiliging rond op het terrein, dus dat is wel erg fijn. Ook een fijne gedachte dat het de inbrekers echt gaat om de spullen en niet om mensen wat aan te doen.

Vrijdag gingen we lunchen bij C’est la vie. Hier een zalmsalade besteld en deze was maar liefst versierd met glitters. Heel bijzonder haha, maar was wel erg lekker.
Op zaterdag gingen de meeste mensen weg naar een park hier in de buurt. Diandra en ik zijn thuis gebleven. Beetje geshopt en boodschappen gedaan. ’S Middags ging het keihard regenen, dus strand zat er helaas niet in. ’s Avonds met een groep gebarbecued.

Verders zijn we bijna elke avond uit eten geweest, samen met een groep jongens. We hebben 1 keer thuis pasta gemaakt. Hopelijk vanmiddag even lekker naar het strand. Ik ben al best bruin, vergeleken met de rest hehe!

Sala kakuhle!

Syl

  • 14 Februari 2016 - 12:24

    Fons:

    Hoi Sylvia,

    Dank weer voor het verslag. Die kippenkop en -poot zie ik helemaal voor me, geweldig. Ga zo door.

    Groet,
    Fons

  • 14 Februari 2016 - 20:00

    Mama:

    Voor het eerst geskyped vandaag met veel onderbrekingen. Lastig hoor om dan wat te vragen, maar het was fijn om je gezicht te zien. Sam begreep er niets van om wel je stem te horen maar je niet te zien.
    Wij hebben vanmiddag door de sneeuw gelopen met Sam. Dat is we even wat anders dan bij jou.
    Een goede tweede week.

    knuffel en een lik van Sam

  • 15 Februari 2016 - 14:12

    Lammie:

    Leuk hoor die verhalen, vooral blijven doen! Is het op school ook een beetje te volgen? Sluit het aan bij wat je wilt leren of is dat nog te vroeg om te zeggen? Groet, Lammie

  • 17 Februari 2016 - 16:22

    Joke Torn :

    Lieve Sylvia,

    Wat een gezellig reis verslag ik begrijp van je verhaal dat je niet op de campus zit maar een heerlijk huisje aan het strandt .
    Ik hoop datje een hele fijne tijd heb .
    Geniet er van dikke kus .
    Joke

  • 20 Februari 2016 - 16:18

    Wim Bouwman:

    Lieve Sylvia,
    We hebben zeer genoten van je omzwervingen deze eerste week en zijn benieuwd naar je volgende escapades. Het eten is niet alles zo te lezen, maar dat moet ook wel wat wennen ofschoon...........bah.
    Is Diandra een studiegenoot van je uit Leeuwarden?
    Het is zaterdagmiddag en hier giet het oude mannetjes..en we hopen dat jij nu lekker aan het strand zit.
    Vermaak je maar liefs. Opa en Oma. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 5230

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 21 Juli 2016

South Africa

07 Maart 2013 - 28 Juni 2013

Australië

Landen bezocht: