Adelaide, Alice Springs en een beetje WA - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu Adelaide, Alice Springs en een beetje WA - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

Adelaide, Alice Springs en een beetje WA

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

03 April 2013 | Australië, Rockingham

Reisverslag 3

Sorry, maar dit wordt een lange. Er is veel om bij te praten.

We hebben het hier erg leuk gehad en hebben een week geleefd in luxe. Ze hebben ons erg verwend bij de familie van Chantal. Ontzettend lieve mensen. Woensdag had de dochter van Mary Ann (zus van Tonnika) ons meegenomen naar Glenelg, een strandplaatsje in Adelaide. Erg leuke dag gehad. Eerst een paar winkels bekeken, daarna ergens een lekker drankje gedaan en lekker pizza gegeten. Mmm. Dat was het ultieme vakantie gevoel. Die donderdag met Tonnika rondgereden door Adelaide. ’s Avonds lekker ontspannend, filmpjes gekeken op de bank. Vrijdag met Nick en kleinzoon Hayden naar een Wildlife park geweest Echt ontzettend leuk. Hier hebben we echte kangaroos gezien en aan kunnen raken:D Yeah! Vet leuk. Dus erg geslaagd weekje. ’s Avonds football gekeken met de familie van Mary Ann. Voor ons heel grappig (omdat we de regels niet kennen), het zag er niet uit. Verder die avond nog uitgeweest, dat was wel leuk:).
Zaterdag een relax dagje gehad en laatste dingen voor vertrek gedaan. ’s Avonds nog uit wezen eten met Tonnika en Nick, weer ontzettend lief.

Zondag ochtend. 4 AM. Opstaan. Nick en Tonnika hebben ons afgezet bij het busstation. Iemand was te laat, maar om iets voor 6 vertrokken we dan echt uit Adelaide.
Dat was me een lange busreis. Uiteindelijk kwamen we zondag avond aan in Coober Pedy. Daar kregen we, zonder dat we het wisten een tour door het Opal museum. Coober Pedy is een van de grootste plaatsen waar Opal werd/wordt gevonden. Nooit van gehoord, dus vond het niet heel spectaculair, maar wel leuk dat we het hebben gezien. Overal lagen hopen zand en het uitzicht was niet heel mooi. De huizen beginnen aan de rand van een berg en in de berg/rots word een huis gegraven. ’s Avonds ook naar een kangaroe opvang geweest. Hier worden veel baby kangaroes gebracht. Deze worden gevonden in de buidel van de (meestal) dode moeder. Erg lief zo’n kleintje. Daarna lekker pizza gegeten en ondergronds geslapen.

Volgende dag gingen we om 6 uur ’s ochtends (niet helemaal mijn tijden haha) door om naar Alice Springs te gaan. Onderweg gestopt voor een adembenemende zonsopgang, echt ontzettend mooi, in the middle of nowhere. ’s Middags kwamen we rond 5 uur aan in het Hostel: Annies Place, niet heel ver van het stadje vandaan. Daarna hebben we ons even opgefrist en onze tassen klaargemaakt voor de 3 daagse tour. Als afsluiting van de ‘eerste tour’ van 2 dagen met de hele groep wat gegeten en daarna lekker gaan slapen, want…volgende dag weer vroeg op, yeah.
Dag 1 (dinsdag 26 maart) was de eerste stop bij een kamelenboerderij. Hier konden we op een kameel zitten, echt super leuk. Toen hij ging rennen was het wel een beetje eng.
Rond half 2 kwamen we aan in Uluru, een beschermd gebeid waar veel Aboriginals leven. Door eerst rondgekeken in het Visitor Centre en rond 3 uur gingen we een wandeling maken rond de Ayers Rock.Heel mooi! ’s Avonds nog naar de zonsondergang gekeken met uitzicht op de Ayers Rock, daarna daar lekker wraps gegeten.
Toen naar de camping en de swag’s uitgestald. Dat zijn matjes in een soort van zak waar je in moet gaan slapen. Wel leuk om zo in de buitenlucht te slapen. Volgende dag weer om 5.30 am op voor een zonsopgang met uitzicht op de Ayers Rock en de Kata Tjuta. De Kata Tjuta gingen we vandaag beklimmen. Dat was een wandeling van1,5 uur. Wel een mooi gebergte en heel anders dan de Ayers Rock. Daarna terug naar een camping en daar lekker uitgebreid geluncht. Toen zijn we doorgereden naar Kings Canyon, weer een lange rit. Maar de reisleiders waren leuk, dus hebben ons goed vermaakt.’s
Donderdag, opstaan om 5 am. Vandaag gingen we de Kings Canyon beklimmen.
Een 3 uur lange wandeling, ontzettend mooi daar. Nog gezwommen in een oase in het midden van de King Canyon.
Daarna nog geluncht en terug naar het Hostel in Alice Springs, wat nog een lange rit terug was. In de bus soort van triviant gedaan, vragen verzonnen door de reisleider. Geslaagde trip! Ook die avond gezamenlijk afgesloten en daarna nog even gedanst. Op goede vrijdag, zijn wij slimme mensen, naar Perth gevlogen om daar een slaapplaats te vinden. Niet gelukt. Door gereist naar Rockingham, een heel klein plaatsje. Daar tent opgezet en gekookt. De keuken viel erg tegen, er is alleen een koelkast en een magnetron. En er was geen winkel in de buurt, dus moesten het doen met half rauwe pasta. De dag daarna even wat luxe boodschapjes gedaan voor Pasen. Eerste paasdag naar pinguïn island geweest. Wel leuk, maar had er meer van verwacht. Gelukkig nog wel 2 pinguïns gezien, yeah. Gisteren naar de Wave Rock geweest met een gehuurde auto, ontzettend mooi en leuk!
Nu weer verder met werk zoeken en hopen op een goede reactie.
Wish us luck!
Hugs and xx

• 03 April 2013 - 07:24

Joke Torn:

Lieve Sylvia wat een geweldige tijd maak je daar mee.ik kan me voorstellen dat je geniet van alles wat je daar beleefd.Fijn dat alles zo goed gaat. Hier is het nog koud nog geen voorjaar.
    Lieverd geniet .liefs Joke

• 03 April 2013 - 13:38

Nicolette:

Hoihoi, dat klinkt wel heel actief, maar wel geweldig! Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan.
    Succes nog verder
    Nicolette

• 03 April 2013 - 15:28

Papa:

Leuk hoor, al die belevenissen. Jammer van pinguin eiland, maar dat hadden vast met je broer afgesproken (toen je zo'n plezier had :)).
    Ja het vakantievieren gaat je goed af. Leuke dingen allemaal. Ook nog krokodillen op het programma?
    Al weer bijna een maand onderweg. En genieten maar. X tot ziens.

• 05 April 2013 - 09:45

Sharon:

Gave foto's heb je op facebook gezet! Ik ben zo jaloers en wil zo graag weer terug!!
    Nog even een tipje voor het werken, kende je de site australianbackpackersjobs.net al. Dat is een site waar je kan selecteren op regio enz om te werken! Heel veel plezier en geniet! xx

• 05 April 2013 - 10:27

Sylvia:

Danku dank u voor de reacties!
    Nee die kende ik nog niet Sharon. Gaat het gelijk bekijken! Thx mate :)

• 05 April 2013 - 10:28

Sylvia:

Danku dank u voor de reacties!
    Nee die kende ik nog niet Sharon. Gaat het gelijk bekijken! Thx mate :)

• 05 April 2013 - 18:35

Opa:

Het begint een zeer spannend verhaal te worden met alles wat jullie meemaken; ik zou wel eens om een hoekje willen meekijken. Ik las bij de reacties, dat je veel foto's op Facebook hebt gezet,dus ga ik daar maar eens verder kijken.Succes met werkzoeken.