Fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu Fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

Fremantle

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

18 April 2013 | Australië, Fremantle

Daar zitten we dan. Ongeveer 2 weken in Fremantle en ongeveer een baan. Het was nog niet zo makkelijk om een baan te vinden. Gaat vooral om het hebben van geluk. We wilden eerst bij een boer, maar blijkbaar waren we daarmee net te laat. Iedereen had al mensen aangenomen.
Daarna een paar dagen in Fremantle rondgelopen en gesolliciteerd. Maar van de meeste bedrijven hoor je helemaal niks.
Ik werk nu bij een Marokkaans restaurantje. Wel erg leuk. Op vrijdag en zaterdag komt er een buikdanseres en is de sfeer beter. Als je mensen niet begrijpt is het dan ook minder erg, haha. Ik kan er alleen nog niet heel veel werken, dus moet eigenlijk nog op zoek naar iets anders. Hoop dat ik binnenkort meer uren krijg daar. Chantal werkt in een lunchroom en een pizzeria. Lunchroom is wel erg leuk, maar eigenlijk te rustig en bij pizzeria heeft ze haar plek nog niet helemaal gevonden, maar word steeds beter.

Verder staan we nu op de camping, wat mensen op de werkvloer blijkbaar heel raar vinden. Meeste mensen huren een appartement of verblijven in een hostel.
Nu doet de camping ook wel moeilijk. We mogen er maar maximaal 2 keer 2 weken staan en daartussen moet een dag zitten. Nu moesten we dus voor 1 nacht in een hostel slapen. Alles inpakken en de volgende dag mogen we alles weer leuk gaan uitpakken en de tent opnieuw opzetten. Maar alles om kosten te besparen hè. Gaat allemaal zo hard met het geld.
Net wel gereageerd op een kamer, bijna even duur als de camping en toch iets makkelijker als je zo lang op 1 plek verblijft. We zullen zien of we een reactie krijgen.

Omdat Chantal nu veel werkt, zit ik vaak op de camping. Als het lekker weer is, is het wel fijn om naar het strand te gaan. Anders naar de stad of iets. In het begin was het wel leuk, maar het verveelt snel. Dus hoop echt dat ik wat meer kan werken.
In de stad hebben we gratis internet, erg fijn. We hadden eerst ook gratis internet op de camping, maar dat is helaas voorbij.

Nou dat was weer een kleine update.
Ik ga weer werk zoeken. See ya!

xx

• 18 April 2013 - 07:50

Mike:

Heey zussie,

Hopenlijk vind je snel ander werk. Gelukkig heb je nu in ieder geval iets. Zou wel mooi zijn als je voor hetzelfde geld in een hostel kan gaan zitten. Is wat relaxeter en scheelt in de verveling waarschijnlijk ook. Heel veel succes!

xxx Je broer

• 18 April 2013 - 08:46

Elly:

Hebben ze daar niet een Hema...je kunt tenslotte heel goed broodjes worst verkopen -:)
    Dan kom ik ook en verzorg de koffie...hihihi
    Saai zo,. Chantal op pad en jij bij huis....zoekt en gij zult vinden is het spreekwoord!
    Hoop dat je toch geniet tussen het vervelen door...;-)

tjouw

• 18 April 2013 - 09:09

Papa:

Je gaat naar ik aanneem niet voor de buikdanseres (hihi :)). Ik heb net een tolk geregeld, dus als ze wat tegen je zeggen moet je het maar even doorgeven.

Jammer dat er maar zo weinig uren zijn, het seizoen is natuurlijk ook op z'n retour. Misschien zijn er winkels met wintersprot artikelen of een tuincentra waar je wat kan doen?
    Hostel is natuurlijk luxer, maar duurder en wellicht ook verder weg. De kamer zou ongeveer dezelfde prijs een mooi alternatief zijn. Is dat ook in de buurt?
    Er komt vast wel wat op je pad. Hou vol!

Succes en x

• 18 April 2013 - 10:46

Oma:

Hallo lieverd, jammer dat het met het werken niet zo wil lukken,maar je moet maar zo denken de aanhuoder wint.
    jullie bleven daar toch maar een maand? of is het zo dat als je werk vindt je er nog een maand aan vastknoopt.
    Hou moed en alles komt goed ik zal een kaarsje voor je opsteken.

• 18 April 2013 - 10:50

Opa:

Is daar niet een bedrijf als Multi Kopie, waar je desnoods wat kantoorwerk kunt doen?Maar het is natuurlijk maar voor enige weken en zoals je al schreef is het nu niet bepaald druk in deze voor daar najaar of wintertijd. Blijf proberen en de aanhouder wint. Veel succes.
    xxxOpa.

• 19 April 2013 - 11:09

Lucie:

Hy Syll,
    Leuk om je verslagen te lezen. Zo blijven we mooi op de hoogte van zo'n enorme afstand! Je hebt al heel wat gedaan en beleefd en dat is natuurlijk fantastisch. Ben benieuwd wat je verder gaat tegenkomen, ook wat werk betreft. Vindt het toch knap dat je er allemaal op afstapt hoor!
    In ieder geval succes daarmee. Wil het een beetje lukken met koken? Heb je al kangoeroevlees gegeten en/of klaargemaakt. Lijkt mij ook zeer bijzonder.
    Wij komen hier zo langzamerhand in de Koningssfeer met alle voorbereidingen van dien,. Weet niet of jij daar nog iets van mee gaat krijgen, maar het is natuurlijk weer Nederland ten top!
    Liefs van Lucie en de rest.

• 20 April 2013 - 18:39

Hanneke :

Hi nichtje in den verre,
    Je beleefd wat zo in de eerste paar weken ging dat allemaal wel erg snel. En nu moet je daarvan bijkomen. Maar wat je ook doet het is allemaal even interessant en een belevenis waar je later met veel plezier op terug kunt kijken.
    Ik lees het met veel plezier en ik hoop ook nog ooit eens die kant op te gaan. Niet waar je nu zit overigens maar meer de andere kant en naar het noorden. Gaan jullie dat ook nog doen? The rif en zo moet erg mooi zijn en daar heb je ook nog mooie tropische wouden waar je middels bruggen doorheen kunt lopen geloof ik.
    Morgen hoop ik hier een fietstochtje te doen van een km of 30 met 8 anderen, het is nog fris maar vandaag wel mooi en wel 13 graden Wauw!!! In ieder geval is het morgen droog en weinig wind dus dat is prima en aan het einde van de dag met 12 man hier eten. Is allemaal al voorgebakken en gebraden zodat er nog weinig aan te doen is. als we thuis zijn. Hopelijk kunnen jullie ook wel lekker koken daar. Nog bijzondere dingen gegeten, zoals Luus ook schrijft kangeroe of zo?. Lieve meid geniet er nog van, dat baantje komt wel en blijf lekker schrijven in je blog. Liefs Hanneke

• 24 April 2013 - 18:04

Nicolette:

Hoi Sylvia, eenlate reactie van mij, maar de computer was geformatteerd en ik was de link dus kwijt;-)
    Ik hoop dat je snel werk vindt, zodat je lekker kan verdienen om weer verder trekken en vakantie te houden.
    Succes en ga je ook buikdansen leren? ;-))))
    liefs
    Nicolette