Roadtrip!!! :) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu Roadtrip!!! :) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

Roadtrip!!! :)

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

16 Juni 2013 | Australië, Cairns

Hallo!
Long time no message, I know. I'm sorry! Maar goed nieuws, ik leef nog en we zijn nu in Cairns.
Maar ik zal jullie vertellen over de roadtrip. We zijn de trip begonnen met z'n vieren. Wij 2 en Flavia (Duits meisje) en Matthew(uit engeland). We zijn van Perth naar Darwin gereden in preceis 4 weken. Onderweg natuurlijk veel mooie dingen gezien en mogen bewonderen. Onze eerste stop was bij de Pinnacles. Erg apart landschap en het was veel groter dan we hadden verwacht. In Kalbarri Nationaal Park een 8km lange wandeling gemaakt. Erg zwaar, maar wel erg mooi. Daarna naar Monkey Mia gereden en daar werden dolfijnen gevoerd. Flavia mocht er 1 voeren, dat was wel leuk. Toen kwam Coral Bay, daar wou ik heel graag heen. Daar even gesnorkeld, wel erg mooi maar Exmouth/Cape Range Nationaal Park was nog veel mooier. Dat kwam daarna. Exmouth zelf is niet heel bijzonder.
Vanaf Exmouth naar Karijini Nationaal Park gereden. 10 Km voor een groot plaatsje daar (Tom Price) kregen de remmen kuren. Hierdoor zaten we een dag vast in Tom Price, waar we op een kangaroe opvang konden verblijven. Erg leuke ervaring. Zelf een babykangaroe vastgehouden en kregen een heerlijke bbq.
Karijini Nationaal Park was echt een hoogtepunt. Super mooi wandelingen gemaakt en veel mooi watervallen gezien en gezwommen in bronnen.
Daarna naar Broome gereden via Port Hedland. Hier was 'The Staircase to the moon'. Ik had nog niet echt door wat het was, totdat ik het zag, haha. De bijna volle maan zag je de lucht in gaan en dat reflecteerde op het water, wat een soort van trap was naar de maan. Jaja.
Volgende dag dus naar Broome gereden. Erg veel muggen hier, Chantal en Flavia zijn hier flink te grazen genomen. Broome was wel leuk, maar niet heel bijzonder. Laatste avond zijn we daar lekker uit eten geweest. Daarna zijn Matthew dat hij in Broome bleef, dus volgende dag zijn we verder gegaan met zijn 3en. We waren al een tijd geirriteerd aan hem, dus niemand was echt teleurgesteld door zijn beslissing, haha!
Van Broome naar Derby gereden en daar een stuk van de Gibb River Road en Kimberleys meegepakt. Hier hebben we onze eerste wilde krokodillen gezien en zijn we het knipperlicht van de auto kwijt geraakt in een floodway. Kan gebeuren.
Eenmaal weer op de highway, was het een lange weg naar Kununura. Hier nog een stukje Gibb River Road gereden, deze weg was iets beter. Daarna doorgereden naar Katherine. Hier had je natuurlijke hot pools. Water zou ongeveer 32 graden moeten zijn. Was wel erg mooi en apart.
Toen kwamen we bij Kakadu Nationaal Park. Hier had je veel Aborigional Art, muggen en mooie omgevingen. Er was een waterval waar bovenaan een bron was, wat erg lekker en gaaf was. Super hoog en verderop stort het water naar beneden.
Na Kakadu hebben we Jumping Crocs gezien. Super leuk. We gingen in een bootje en daar hingen ze vlees uit waar de krokodillen op af kwamen en na een paar keer teasen en nadat ze gesprongen hadden mochten ze het stuk vlees hebben. Er was ook een krokodil van 6 meter(die sprong niet), maar die was echt super groot.
Daarna Litchfield Nationaal Park. Hier had je veel dingen met water. Ontzettend mooie watervallen en lekker kunnen zwemmen en badderen in pools.
Na 3 dagen in Litchfield naar Darwin gereden. Wel een leuke stad, niet heel groot.
Laatste avond met zijn 3en uit eten geweest en daarna uigeweest. Chantal en ik vlogen om 6.20 naar Cairns, dus hadden we die nacht doorgehaald.
En nu zijn we hier. We gaan een van deze dagen Cairns en omgeving verkennen. (Cape Tribulation, Daintree Nationaal park) en dan zit het er alweer bijna op, helaas.
Dit is dan waarschijnlijk ook mijn laatste berichtje vanuit Australie. In ieder geval erg leuk dat jullie mij iedere keer hebben gevolgd:)! Dat deed mij goed.

See you in Holland.

xxx

• 16 Juni 2013 - 13:20

Opa:

Volg met spanning jullie verrichtingen in dat verre land.Ik ben erg trots op je .Maar ik hoop je spoedig weer te zien .Dikke knuffel!!!XXX

• 16 Juni 2013 - 16:27

JokeTorn :

Hoi lieve Sylvia, wat een geweldige reis heb jij gemaakt super om dit mee te maken.
    Ook fijn dat ik hier op de bank mee mag genieten. Ik wens je een geweldige tijd daar.
    Van uit Dronten een hele dikke knuffel ,
    Joke

• 16 Juni 2013 - 19:37

Lucie:

Hi Syl, je hebt werkelijk super veel gezien en meegemaakt hoor! Kan niet wachten om bij al wat je schrijft de foto's erbij te zien. Het zal vast wel weer flink wennen zijn in onze kleine kikkerlandje.
    Geniet nog van de laatste twee volle weken en hopelijk heb je een goede terugreis.
    Veel liefs, Lucie Paul en de rest.

• 17 Juni 2013 - 09:38

Oma:

Hallo Sylvia, van Oma uit Bunnik. dat is natuurlijk geen plaats in het kader van wat jij allemaal hebt gezien en beleefd.Fijn dat je het zo naar je zin hebt het zal wel afzien zijn als je weer thuis bent, maar dat komt ook weer goed. Hebben ze daar ook nog wel iets anders dan water? en krokodillen griezelig maar dit is de reis van je leven! geniet nog even en tot gauw. knuffel

• 21 Juni 2013 - 18:45

Nicolette:

Hoi Sylvia, dat klinkt allemaal heel erg gaaf, veel gezien, veel gedaan en veel meegemaakt. echt schitterend.
    Ik kan bijna niet wachten om de verhalen in het echt te horen en de foto's te zien.
    liefs
    Nicolette