Fremantle.2 :) - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu Fremantle.2 :) - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

Fremantle.2 :)

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

14 Mei 2013 | Australië, Fremantle

Dag lieve mensen!
Bedankt voor het vertrouwen in mij met al jullie berichtjes van vorige keer. Erg lief.

Ik zou haast kunnen wennen aan het leven in Fremantle.
Als ik hier zou studeren, zou het goed zijn. Had ik overdag wat te doen, kon ik in het weekend mooi geld verdienen haha. Maar afgelopen weekenden al wat meer uur kunnen maken en de laatste week 2 extra dagen mogen werken, dus dat is mooi. We wonen nu bij een vrouw in. Ze had een kamer over waar wij in mochten. Is toch even een stuk relaxter dan elke keer in en uit die tent. Het weer is ook niet geweldig hier. In Nederland afgelopen week vaak nog beter weer.
Morgen gaan we richting het Noorden met Flavia, een Duits meisje van 20. Net alle boodschappen gedaan en tas word zo ingepakt en dan zijn we klaar om te gaan.
Wel spannend allemaal maar echt ontzettend veel zin in. We hebben het nu wel gehad met Fremantle.

Ik zal even vertellen over afgelopen weken. Op zich niet heel veel spannends gebeurd. Werken ging steeds beter, en mocht steeds langer blijven en dus in de laatste week ook nog een paar keer extra mogen komen. De uren die hij me beloofd had, mocht ik eindelijk komen. Beetje te laat voor mij helaas. En nee, dat buikdansen is niet echt voor mij weggelegd denk ik haha.

We zijn een dagje naar Swan Valley gegaan. Een gebied met veel wijngaarden, en uiteindeljk beland in een wijnproeverij. Dat was wel leuk om een keer mee te maken en lekker (en vrij goedkoop haha). Ook zijn we naar Rotnesst Island geweest. Een erg leuk en best nog groot eiland, dat zeer bekend is hier. Daar hadden ze erg mooie stranden en baaien. We hebben even gezwommen tussen de zalm in de salmon bay. En we hebben een nieuw beestje leren kennen. The Quokka. Een soort van Walliby (mini kangaroe) maar niet helemaal haha. Lijkt een beetje een kruising tussen een kangaroe en een soort van rat en konijn. Erg leuk en schattig beestje.

Verder hadden we nog het belangrijke moment van de troonswisseling met koninginnendag.
Met Koninginnedag zou er een leuk feest zijn. Gezelligheid, bitterballen. Nou we hadden er helemaal zin in. Ik zag gewoon een gezellig kroegje voor me waar de bitterballen met grote hoeveelheden voor je neus voorbij kwamen. Maar helaas. We kwamen binnen en de hal was in een bingo opstelling opgesteld en de bitterballen rolde niet. Er hing een groot scherm waar we mee konden kijken en de ruimte was wel versierd, dus dat was wel leuk. Ook wel leuk dat we in het Nederlands een kindermenu met kroket konden bestellen en de wijn was ook vrij goedkoop voor Australische normen. Verder niet onze avond. Uiteindelijk nog bij een tentje een pizza gegeten en naar huis gegaan. Geen knalfuif voor ons.

We hebben bedacht om na Darwin misschien nog naar de oostkust te gaan. Hopelijk toch een stukje te zien van de Great Barrier Reef waar iedereen het over heeft. Hopelijk nog een beetje mooi weer. We gaan dan waarschijnlijk in Darwin een vlucht naar Cairns boeken en misschien doen we daar nog een roadtrip naar het zuiden richting Sydney. Maar eerst maar even kijken hoe dit gaat bevallen haha. Willen hier ook onze tijd voor nemen en alle mooie dingen echt kunnen bewonderen.

Tot schrijf ze weer. Zal wel weer even duren denk ik voordat er een nieuw verslag komt. Maar die staat dan weer vol met avontuurlijke verhalen haha.

Liefs,

Sylvia

@Lucie/Hanneke: ik heb in Alice Springs kangaroe vlees mogen eten, inclusief een stukje staart. Vlees was lekkerder dan de staart haha. In Darwin hopen we een stukje krokodil mee te pikken.

  • 14 Mei 2013 - 16:02

    Elly:

    Krokodil?? Kangoeroe?? Da's toch ff wat anders dan de enige echte HEMA worsten!!!!
    Blijf genieten en ik kijk uit naar je volle avontuurlijke verhaal de volgende x..groetjes van mij!

  • 14 Mei 2013 - 18:09

    Nicolette:

    Hoi Sylvia, dat klinkt allemaal geweldig. je maakt veel mee. Leuk hoor.
    Heel veel succes voor de trip naar het noorden en oosten.

    liefs
    Nicolette

  • 16 Mei 2013 - 07:16

    Papa:

    Hoi lieve Syl,

    Ik heb weer even tijd om je verslag te lezen. Ik zag het wel binnen komen, maar had er nog geen tijd voor. Die cursus kost best wel veel tijd zeggen ze dus die besteed ik er zelf dan maar aan. Leuke, mooie en spannende verhalen. En hoe eten ze die dieren daar (rauw, gebakken, gekookt)?

    Op naar het volgende avontuur. Great Barrier Reef lijkt me schitterend (denk om de roggen). Al met al heb je al heel wat leuke, mooie, pragtige dingen gezien, een ware belevenis.

    Goede reis en tot schrijfs.

  • 16 Mei 2013 - 07:18

    Papa:

    Lees voor "Pragtige" "Prachtige"

  • 17 Mei 2013 - 10:48

    Opa:

    Lieve Sylvia,
    Om te kunnen buikdansen zal je toch eerst minstens een halve kangoeroe moeten opeten.
    Fijn,dat je wat meer werk hebt; daar moeten toch de centjes vandaan komen om je reis te bekostigen.
    Veel plezier naar het volgende reisdoel.Je bent al aardig bezig om een boek te kunnen schrijven.
    Ik blijf je volgen.Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 5249

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 21 Juli 2016

South Africa

07 Maart 2013 - 28 Juni 2013

Australië

Landen bezocht: