Blue Mountains and Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu Blue Mountains and Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

Blue Mountains and Adelaide

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

18 Maart 2013 | Australië, Adelaide

Even kijken, waar was ik gebleven. De wandeling door de Blue Mountains. Erg mooie omgeving daar. We waren rond half 11 vertrokken vanaf de camping. Eerst naar de Katoomba Falls gelopen, dat was een kleine waterval. Toen naar het Echo Point gelopen, een punt waar veel wegen samen kwamen en waar je informatie kon vragen. Vanaf daar doorgelopen naar the Tree Sisters, erg beroemd daar. Als je de hele weg afliep kon je ook één van de 3 sisters aanraken, wat we natuurlijk even hebben gedaan. Daarna verder gelopen/gezocht naar de Leura Falls. Onderweg kwamen we onze eerste slang tegen. Het was een kleintje, maar dat was geen leuke ervaring. De rest van de weg hebben we een stuk minden relax gelopen, waardoor het een stuk langer duurde. Eenmaal aangekomen bij Leura Falls, een mooie waterval en een ontzettend mooi uitzicht. Dat was een stukje lopen en wisten niet meer helemaal de weg terug te vinden naar “de bewoonde wereld”. We wilden terug met de trein naar Katoomba (vanaf Leura, het plaatsje ernaast). Toen kwamen we gelukkig een leuk Iers stel tegen, die in Leura verbleven. Ze wilden ons gelukkig een lift geven naar Leura Station. Erg fijn, want waren al best moe van het lopen. ’s Avonds lekker gekookt en lekker geslapen. De dag erna hadden we een relax dagje. Voor vrijdag hadden we een tour canyoning/abseiling geboekt, dus een rustig dagje was wel nodig.

Vrijdagochtend werden we om kwart voor 8 bij de camping opgehaald voor de trip. Helaas had het de hele nacht geregend en moesten we voor die tijd ook onze tas en tent hebben ingepakt. Zonder licht en een goed overdekt stukje, haha. Uiteindelijk is het goed gelukt.
Toen bij het kantoor kleren ingepakt en alle benodigdheden. Daarna een stuk rijden en vanaf daar was het ongeveer drie kwartier lopen tot de kliffen. Ontzettend mooi daar. Naarmate het later werd, werd het gelukkig steeds iets warmer en werd het steeds mooier. De eerst abseil was iets van 5 meter, om even te oefenen. Dat ging wel goed en was niet zo moeilijk. Daarna was er een soort van slide, waar je je eerst tussen de kliffen moest wurmen en dan kon je via de wand naar beneden glijden/ jumpen. Daarna nog een oefen abseil, van 25 meter en toen de echte uitdaging: een 60 meter abseil via een waterval. Erg mooi uitzicht vanaf daar. En guess what, I made it. Af en toe hing ik een beetje hopeloos aan het draadje, maar uiteindelijk kreeg ik het een beetje onder de knie. Wel erg spannend.
Daarna moesten we nog teruglopen door de bushbush. En omdat slangen ons zo leuk vinden, lag er hier ook een op de weg. Een python wel te verstaan. Ontzettend eng, maar we zijn er met een grote boog, door hoge bosjes en takken, omheen gelopen. Daarna was ik heel blij dat ik de auto eindelijk zag, want het was nog een pittig stukje lopen.

Vanaf Katoomba die avond teruggegaan naar Sydney. Zaterdag naar Bondie Beach geweest. Dat was wel even lekker. Helaas mochten we niet zwemmen, door de sterke onderstroom.
Zondag ochtend om 4 uur uit bed,(ja weinig slaap deze week) om met het vliegtuig naar Adelaide te gaan. Hier woont de tante van Chantal, waar we ontzettend leuk door werden opgevangen. We hebben al veel familie gezien. ’s Avonds hadden ze ons mee uit eten genomen, heel erg lief. Erg lekker en leuk gepraat.
Vandaag iets meer van Adelaide gezien. Nog niet echt hele speciale dingen gezien, maar het is wel een leuk stadje.:)

tot schrijf ze weer!
Bedankt voor alle leuke berichten, I'd really enjoyed reading it!
hugs!

• 18 Maart 2013 - 14:13

Jacky:

Ahh Syl, ik ben zo jaloers! Je verhalen klinken erg leuk, volgens mij heb jij het wel naar je zin!
    En Bondi Beach, oeh supervet! Is altijd nog een droom van mij. Je ziet het vaak op televisie, maar jullie zijn er gewoon geweest!

Ik blijf met plezier je verhalen lezen :D.
    Veel plezier nog samen, geniet ervan!
    xxxx

• 18 Maart 2013 - 16:00

Elly:

G'day mate!

Nice story...het begin is gemaakt...poepoe..het mag er zijn!

Keep'n going! groetjes!

• 18 Maart 2013 - 16:26

Oma:

Lieve Sylvia.
    Weer genoten van het reisverslag, wie had dat gedacht dat onze kleine meid zoo avontuurlijk was.
    goede reis verder tot het volgende verslag.Oma

• 18 Maart 2013 - 16:31

Opa:

Lieve Sylvia,
    Wat een avonturen en meteen al verdwaald. Ik zou jullie gezichten wel eens willen zien bij het tegenkomen van een slang; eng hoor! Zitten er ook beren ?
    Ik vind het heel knap zoals jij je reizen weet na te vertellen.Zo kunnen we helemaal meeleven.
    Tot de volgende belevenissen xxx Opa.

• 18 Maart 2013 - 16:57

Joke Torn:

Lieve Sylvia, wat een mooie tijd heb je daar echt wel een klein beetje jaloers .Maar ik geniet van je verslag.die slangen vindt echt eng doe maar voorzichtig .dikke knuffel. Joke

• 18 Maart 2013 - 22:24

Janita:

heyyyy mutsje wat weer een leuk verhaal, de slangen vindt ik iets minder maar je kan er wel leuke tasjes van maken of een sjaaltje hihhi leuk zo,n ding om je nek wel dood aub. de foto,s zijn super vooral dat helmpje die doet het helemaal past leuk bij de bedrijfskleding van de hema hihih we missen je have fun

• 19 Maart 2013 - 09:34

Nicolette:

Wauwww wat maken jullie veel mee, echt gaaf, en die slangen, eng hoor. Heb je er wel foto's van genomen?

• 20 Maart 2013 - 11:47

Sylvia:

hihi, dank jullie wel voor de leuke berichten:D!

@Opa. er zitten hier (als het goed is) geen beren. Maar het schijnt dat we nog wel meer slangen zullen zien tijdens onze reis. Ook zijn er in het noorden een aantal krokodillen. Misschien leuk om van een afstandje te bekijken, maar die hoef ik echt niet tegen te komen!!
    @Janita. Misschien kun je aan Ans vragen of zo'n helmpje er niet bij kan, omdat het werk toch wel een beetje gevaarlijk is.?! I'd love to see that, haha! Die slangen hier raak ik liever niet aan, dus geen tasje of leuk sjaaltje erbij(A)
    @Nicolette.. Nee heb er geen foto's van gemaakt, wel even aan gedacht, maar wou het risico niet lopen dat hij op mij af kwam als ik even niet aan het opletten was, haha!

Tot het volgende bericht! xx