Sydney -- Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu Sydney -- Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Sylvia Bouwman - WaarBenJij.nu

Sydney -- Katoomba

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

12 Maart 2013 | Australië, Katoomba

Reisverslag 1

Zo, na wat wachten en vliegen hebben we Sydney bereikt. Met de eerst landing(in Bankok) had ik erg last van mijn oren en was ik beetje misselijk. Gelukkig heb ik er daarna geen last meer van gehad. Toch ben ik blij dat het weer even duurt voordat we terug moeten, want 3 keer dalen op ongeveer 1,5 dag is toch niet echt prettig. Natuurlijk kon ik niet echt slapen in het vliegtuig, dus dat moest ik daarna nog maar even inhalen. De 10 uur stop in Taipei viel me reuze mee. Eerst een beetje zoeken waar we heen moesten. Eenmaal door de douane hadden we een eettentje gevonden. Hier hebben we best een tijd gezeten onder het genot van een broodje en een paar potjes rummikub. Daarna op een ligstoel een beetje uitgerust, maar niet in slaap gevallen, want dat wou ik proberen in het vliegtuig. Helaas is dat niet gelukt Die paar kinderen in het vliegtuig hielpen daar goed aan mee.
Eenmaal in Sydney moesten we op zoek naar het Hostel. Dat was al een hele klus, want die tas was echt niet te tillen. Hoop dat het door de moeheid komt, anders hebben we toch een klein probleempje, haha. Eerst hebben we een treinritje naar Sydney Centraal moeten maken, daarna een stukje met de tram en toen begon de ware zoektocht naar het Hostel, maar dat was nog redelijk snel gevonden. Daarna even opgefrist en uitgerust. Toch maar ervoor gekozen om de boel te verkennen in plaats van te gaan slapen, want ik ken mezelf, dan slaap ik ´s avonds natuurlijk weer niet. We hebben uitgevonden waar de grote straten zijn en leuke eettentjes. ´s Avonds lekker gegeten aan een baai, al was ons eetpattroon een beetje verstoord dus had ik eigenlijk minder honger dan dat ik dacht. Dus heb ik tot mijn spijt een stukje pizza moeten laten liggen
Op dag 2 hebben we eerst even lekker uitgeslapen, daarna op zoek gegaan naar iets eten. Helaas hebben we een verkeerde supermarkt in de buurt, waardoor we voor een brood en salami 12 dollar moesten betalen. Oops. Verder hebben we onze nieuwe simkaart geregeld en hebben we lekker door Paddy’s Market gelopen. Enorme winkel met allerlei kleine standjes. Ook was er een groeten en fruit verkoop, met allemaal schreeuwende verkooplui. Hier hebben we lekker wat druiven, nectarines en sperziebonen gekocht voor het avondeten. Het is trouwens een erg mooi hostel, zit wel boven een pub, maar is vrij schoon. Er zit een keukentje bij met koelkast, dus dat is erg handig. Hoeven we niet elke avond uit eten te gaan.
Gister de rest van Sydney gezien. Een hele wandeling kriskas door Sydney heen, omdat we nog een aantal dingen zoals bankrekening, tax file number en medical pas moesten regelen. Uiteindelijk uitgekomen bij de Sydney Harbour en dus ook The Opera House. Erg leuk om dat in het echt te zien, maar echt spectaculair vond ik het niet. Op de weg naar Sydey Harbour Bridge nog een paar Aboriginals tegen gekomen, zie de foto, haha. Toen na een kleine zoektocht uitgekomen bij de Pylon Lookout. Een van de torens waar de brug mee begint. Die hebben we beklommen, met maar liefst 200 treden (haha dat viel reuse mee). Het uitzicht daar was wel echt super mooi. Dus hele mooie foto’s gemaakt!
Vandaag moesten we om 10 uur uitchecken bij het hotel. Gisteravond nog wat gedoe met het inpakken met de tas, daar moeten we nog echt een handigheid in krijgen.
Vanaf Sydney Central met de trein naar Katoomba (ligt midden in de Blue Mountains). In de trein een eigen Tour Guide aan de haak geslagen die ons heel aardig even de weg naar de camping liet zien. Dus tentje is nu opgezet. Op de camping hebben we geen wifi dus even in het stadje een wifi spot gezocht. Verder wel mooie camping, bbq’s en mooie keuken + zitgelegenheid erbij.
Morgen een wandeling naar de must see’s in de Blue Mountains en dan blijven we tot en met vrijdag hier. Misschien tot en met zaterdag, ligt eraan hoeveel we kunnen doen en zien.
Tot de volgende keer.
Liefs, Syl

  • 12 Maart 2013 - 07:22

    Joke Torn:

    Lieve Sylvia,
    Wat fijn dat ik mee mag kijken in jouw mooie reis.
    Ik geniet hier van.liefs joke

  • 12 Maart 2013 - 08:39

    Papa:

    Hoi, fijn dat de eerste dagen goed, met een beetje gebrek aan slaap, verlopen zijn. Ik hoop niet dat de rugzak je erg gaat tegenzitten. Misschien moet je er ook even aan wennen, je bent per slot van rekening een bag-packer :).

    Het is hier koud en guur dus geniet maar van de tijd daar. Gisteren hoorde ik op het nieuws dat er een hittegolf in Melborne was (rond 33). Nou hier is het -3 met een gevoelstemperatuur door de wind van -12. Mensen staan in Frankrijk ingesneeuwd op de snelweg.

    Ik wens je fijne dagen toe en vraag me af of je al aan werken toe bent en of dat er uberhaupt is. Groetjes.

  • 12 Maart 2013 - 09:02

    Nicolette:

    Ohhh wat leuk om een reisverslag te maken, zo blijven we allemaal op de hoogte.
    Spannend hoor en geniet ervan.

  • 12 Maart 2013 - 09:08

    Elly:

    zo heej...dat is ff wat anders dan worsten verkopen @Hema!
    Gaaf allemaal joh..en spannend al, leuk dat je al aan het schrijven geslagen bent,
    hou dat vol, want wij lezen mee!
    Geniet!!

  • 12 Maart 2013 - 12:13

    Opa:

    Lieve Sylvia,
    Erg fijn om je belevenissen vanaf zo'n grote afstand te kunnen volgen.Het is een hele onderneming en je maakt wel wat mee. Geniet maar van de heerlijke warmte met af en toe een verkoelende bui (niet te veel)
    Wij verlangen ook naar de zomer.Leuke foto's van jullie.We blijven je volgen
    Veel liefs, Opa.

  • 12 Maart 2013 - 12:20

    Oma:



    lieve Sylvia.

    Hier een berichtje vanuit Bunnik.
    we lezen met z`n allen je verslag en kunnen hieruit opmaken dat je goed bent aangekomen,
    Je bent net op tijd vertrokken want het is hier berekoud.
    Fijn dat je een plaatsje op `n camping hebt gevonden dat geeft je weer wat meer vriiheid om te gaan shoppen
    kun je dan die zwaare rugzak in je tentje laten liggen ?
    Ik ben benieuwd hoe het verder allemaal zal lopen met het vinden van wat werk maar geniet eerst nog even van de vele indrukken die op je af komen.
    liefs Oma

  • 12 Maart 2013 - 21:08

    Janita:

    Heee hallo muts.
    Super dat je goed bent aangekomen.Ik hoop dat je je tent goed neergezet hebt. zonder dat die lekkere beestjes je tent in wandelen.hihihi Ik neem aan dat de temperatuur beter is dan hier want we kunnen onze geitenwollen sokken al weer aan. Dus we zijn wel een beetje jaloers op jou.Heel veel succes met het zoeken van een baantje. En ik volg je groetjes en have fun janita

  • 12 Maart 2013 - 21:51

    Mic:

    Syl!

    Het klinkt allemaal ontzettend jaloers makend! en dit is nog maar het begin! geniet van alles! En ik wacht in het o zo koude en verre Nederland op jouw volgende reisverslagje! Pas goed op jezelf meis!
    veel liefs en knuff,

    Mic

  • 15 Maart 2013 - 00:32

    Wilma:

    Lieve Syl,

    Leuk om je verslag te lezen. Je bent er maar druk mee om alles geregeld te krijgen. Maar dat gaat jou (jullie) vast lukken! Echt te gek dat je zo'n reis maakt. Je zal wel heel veel indrukken opdoen en gigantisch veel zien. Wat zal jij een hoop foto's hebben aan het eind van je reis :) Gaaf hoor! Meid geniet ervan en maak er een mooie tijd van samen met je vriendin. Lieve groetjes en alle goeds toegewenst.

    Dooeeiiiiiiiii, Wilma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 5250

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 21 Juli 2016

South Africa

07 Maart 2013 - 28 Juni 2013

Australië

Landen bezocht: